תוויות

השוואה בין פוקימון-גו לאינגרס ומה, אם בכלל, ניאנטיק מתכננת? (חלק שני)


סיפור רקע
לאינגרס יש סיפור רקע מתפתח שמתוחזק על ידי ניאנטיק ונקרא "פרויקט ניאנטיק" שכולל הדלפות מחקירות, סרטונים ערוכים, קטעי אודיו ווידאו וכל מיני דמויות מהסיפור עם עמודי גוגל+ משלהם וחשבונות טוויטר שמספקים מידע תמידי על התפתחות העולם הרבוד של אינגרס.
בפוקימון-גו פרט לסדרת המשחקים של נינטנדו יש את סדרת המנגה (שהגיעה אחרי הצלחת המשחקים הראשונים).

קבוצות
באינגרס יש שתי קבוצות (לשלישית שזה הרעים אי אפשר להשתייך, יש מקום רק לטובים במציאות הרבודה)
בפוקימון-גו יש שלוש קבוצות.

איסוף
באינגרס אוספים XM. (ניתן לאיסוף בתור משתתף בודד)
בפוקימון-גו אוספים פוקימונים. (ניתן לאיסוף בתור משתתף בודד)

נקודות במרחב
באינגרס יש פורטלים, מצב ברירת המחדל שלהם הוא לבן, והצבע משתנה לפי הקבוצה השלטת. אותם שערים משמשים גם כנקודות הצטיידות. (ניתן לאיסוף בתור משתתף בודד)
בפוקימון-גו יש נקודות טעינה - פוקיסטופ, ומכוני אימון. צבע המכונים משתנה לפי צבע הקבוצה השלטת. (ניתן לאיסוף בתור משתתף בודד)

עצמת הנקודות
באינגרס ניתן להעלות את כח הפורטל על ידי המשתמשים לפי הרמה שלהם במשחק, ככל שהרמה גבוהה יותר הכח של הפורטל גדל.
בפוקימון-גו ניתן להוסיף פוקימונים כשומרים על המכונים עצמת הפוקימון תלויה ברמת המשתמש וכך גם עצמת המגדל.

קישור נקודות
באינגרס ניתן לחבר בין פורטלים כדי להעלות את הכח שלהם, כדי לעשות כן צריך להגיע פיזית לכל אחד מהפורטלים שאנו רוצים לחבר ולקחת מהם מפתח.
קישור בין שלוש נקודות יוצר שטח שליטה ומעלה את כח הפורטלים.
לא ניתן לקשר בין שני פורטלים אם קיים קשר בין שני פורטלים אחרים שחוצה את הקישור שאנו רוצים להקים, כדי לקשר ביניהם עלינו להשתלט על הפורטלים שיוצרים את הקישור שמפריע לנו על ידי הגעה לפורטל והשתלטות עליו, או שליחה של מישהו אחר לעשות כן, במיוחד אם הפורטל רחוק, במדינה אחרת או מעבר לים. (קבוצתי)
לא קיים בפוקימון גו (עדיין..)

https://www.ingress.com/intel 08.08.2016

תכנון
באינגרס חיבור נקודות והשתלטות על פורטלים דורש תכנון ולרוב יכול להתבצע רק בקבוצות שלהן מספיק כח. חלק זה במשחק מחייב תקשורת בין אנשים ותכנון מוקדם של השתלטות על שטח, עם קבוצות שתוקפות וקבוצות שמגנות על פורטלים. גוגל מארגנת אירועים בכל מיני מקומות בעולם למשתתפים שמגיעים במיוחד בשביל להגן על פורטלים או להילחם באחרים. (קבוצתי)
לא קיים בפוקימון גו.

תקשורת
באינגרס יש צ’אט מובנה לתקשרות ודיווח גם כללי של שתי הקבוצות וגם פרטי לכל קבוצה, ומאפשר תכנון משותף של הגנה והתקפה. (קבוצתי)
לא קיים בפוקימון-גו.

ניצחון
באינגרס נפתחים חלונות זמן בהן על הקבוצות להשתלט על יותר פורטלים ושטח ומאפשרות ניצחון לאחת הקבוצות, גם ברמה עולמית וגם ברמה אזורית.
לא קיים בפוקימון-גו.

ההשוואה בין המשחקים מתחייבת, בעיקר בגלל שהאחד בנוי על המידע שנאסף בשני. אבל גם כדי לדעת מה מתוכנן בעתיד? אינגרס הוא משחק שקיים כמה שנים עם מעגל ענק של משתמשים פעילים בכל העולם ואפשר להגדיר אותו כמשחק בשל. פוקימון-גו לעומתו קיים רק חודש, בחלקו עם בעיות התחברות והשקה עולמית חלקית בלבד.
המעניין הוא מה השלב הבא? אחרי שנתפסו כל הפוקימונים של שלב ראשון, האם יתווספו עוד כמו בין הגרסאות הקודמות של משחק הפוקימון של נינטנדו עד לשבע מאות פלוס הפוקימונים שיש כיום, או שיתווסף גם שלב נוסף למשחק, והאם הוא יחייב משחק קבוצתי?
האם יתווסף צ'אט מובנה לפוקימון גו?
האם יישאר כמשחק לילדים בלבד או לקהל יותר רחב?
לא הצלחתי למצוא תשובות או קונספרציות רשת לגבי ההמשך אז אם יש לכם איזה לינק, תשלחו. ואם יש לכם קשרים בניאנטיק אז תבררו איתם!

נ.ב. אני בשלב 20 כבר ויש לי אולטרה-בול :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה