תוויות

המעמולים של סבתא של אמא - ולא, אני לא בלוג אוכל

המתכון מלווה בצילומים של תמיר מילר (אח'שלי)

זהו מתכון של מעמולים מגולגלים ורכים במיוחד, ולא רלה הממולאים הצבוטים של החתונות, או הבלוקים עם האגוזים שצריך שלוש כוסות קפה בשביל כל חתיכה.

אני ממלא אותם רק בממרח תמרים למרות שבמתכון המקורי זה קצת שונה.

מצרכים

330 גרם קמח
170 גרם סולת
1/2 חבילת מרגרינה (אני מרמה ושם 100 גר' חמאה במקום, אלא אם כן יש יהודים שאכלו בשר בקהל)
1/2 כוס שמן
1 שקיק אבקת אפייה
1 שקיק סוכר וניל
2/3 כוס מים

אופן ההכנה

ראשית יש לשים בקערה את הקמח, הסולת, סוכר הוניל ואבקת האפייה, מערבבים היטב ואז מכניסים את המרגרינה.


מערבבים את הקמח עם המרגרינה עד לקבלת פירורים קטנים (ללא חתיכות של מרגרינה - כל חתיכה שנותרת גורמת לחורים בבצק !)


מוסיפים את המים והשמן (אני מודד באותו הכלי, שם קודם שמן עד לקו של החצי, ועליו מוסיף מים, השמן צף ולכן אני מוסיף מים עד שהם מגיעים ל- 2/3 וכך חוסכים שטיפה של כלי נוסף :) וחוסכים מים.


לשים כמה שפחות, רק כדי שיווצר גוש (ככל שלשים יותר העוגיות פחות פריכות).


אני לש פחות מדקה - שימו לב שהבצק דביק (הצבע התחרבש בפוטושופ - אבל יצא סגול אייטיז)


משתמשים במעט קמח כדי לאסוף את מה שנדבק בשוליים של הקערה ואוספים הכל לגוש אחד, שימו לב לשמנוניות של הידיים.

מקמחים מעט את הקערה ומחזירים את גוש הבצק. ומכסים בנייילון נצמד - אבל לא צריך לעטוף ולהצמיד, פשוט כדי שלא יתייבש. ומכניסים למנוחה במקרר (שעתיים-שלוש בערך).


מוציאים מהמקרר, מחלקים לשלושה חלקים, ומרדדים כל חלק למלבן דק על נייר אפייה כדי שיהיה קל לגלגל, ניתן לקמח מעט אם חייבים - אבל מעט. כמה מילימטרים לפני שנוצרים חורים (ככל שיותר דק העוגיות יותר טעימות, כי יש יותר מילוי :)



אני משתמש רק במלית תמרים במילוי, בעיקר כי אני צריך מילוי רך ולא כולם אוהבים קינמון. אבל במקור יש בלוק תמרים ללא גלעים שהוכנס עם הניילון שלו למיים חמים כדי שייתרכך ועורבב אחר כך עם כמה כפות של ממררח תמרים וכפית גדושה של קינמון. אבל שימוש בבלוק תמרים יוצר מילוי קשה שלא מאפשר רידוד דק של בצק, במקרה זה יש לרדד את הבצק לחצי סנטימטר ולגלגל רק שלוש פעמים. ואז זה יוצא קצת בלוק. כל אחד וטעמו הוא.



מגלגלים בעזרת נייר האפייה כמו בתמונה.


דואגים שהחיבור יהיה בתחתית.


וחותכים כל סנטימטר.


מסדרים במגש על נייר אפייה עם קצת רווח.


מכניסים לתנור שחומם מראש ל 150-170 מעלות - המעמולים צריכים להאפות אך להישאר לבנים.


אחרי 10 דקות מנסים להזיז את אחד המעמולים, אם הוא ניתק בקלות מנייר האפייה הופכים אותו ורואים אם הוא טיפה צהוב בתחתיתו. אם כן אזי המעמולים מוכנים אם לא משאירים בתנור ובודקים כל שתי דקות.


שימו לב שהמעמול לבן


ותחתיתו קצת צהובה.


מצננים על רשת.

ומאחסנים בכלי סגור, אין צורך להכניס למקרר, אצלי זה לא מחזיק יותר משבוע - זה נגמר הרבה לפני. בתיאבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה